Kredi Aldığım Bankayla Çıkabilecek Sorunları Nasıl Çözebilirim?

Kredi alınan banka ile yaşanan sorunların çözümü için her türlü itiraz Tüketici Mahkemeleri'ne yapılır. Ancak son çözüm yolu olan mahkemeye başvurmadan önce sorunun çözüm yollarını araştırmak gerekir.

Kredi alınan banka ile yaşanan sorunların çözümü için her türlü itiraz Tüketici Mahkemeleri'ne yapılır. Ancak son çözüm yolu olan mahkemeye başvurmadan önce sorunun çözüm yollarını araştırmak gerekir.

Yaşanan sorunlardan biri, alınan kredinin faiz oranları düştüğü halde bankanın, yeniden yapılandırma sürecine girmek istememesi olabilir. Bu durumda önce şube yetkilisi ile görüşülmeli, sonuca ulaşılamazsa genel müdürlüğe konu hakkında yazılı talepte bulunulmalıdır. Yapılan yazılı talepten de sonuç alınamadığı durumda, farklı bir bankaya kredinin transferi sağlanabilir. Tüketiciye kredi konusunda karar verme yetkisi bankanın insiyatifindedir, sonuçta kredi ödemelerini düzenli yapan bir müşteriyi hiçbir banka kaybetmek istemez. Doğru yere ve kişilere ulaşıldığı taktirde banka, tüketici ile anlaşma yoluna gitmeyi tercih edecekitir.

Bankayla yaşanan diğer bir sorun da, kredi kullandırım esnasında alınan masrafların tüketiciye iadesi konusuyla ilgili olabilir. Kredisini kullanan tüketici, bir süre sonra, kullandırım esnasında verdiği masrafların iadesini bankadan talep edebilir. Yazılı talepte bulunulduğu halde masraf iadesi konusunda sonuç alınamadığı durumda kredi masrafının tutarına göre hareket edilir. Kredi masrafı 1.161,67'den az ise ikamet edilen ilçenin Tüketici Hakem Heyeti’ne, kredi masrafı 1.161,67'den fazla ise bulunulan bölgedeki Tüketici Mahkemesi'ne yoksa Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurulabilir.

Kolay Kredi Başvurusu

  • 1 dakikada ücretsiz başvurun
  • Bankalardan faiz indirimi alın
  • Hiçbir riskiniz yok.